Friday, October 18, 2013

Homemade strawberry jam

Camne leh jd lak aku wat homemade jam ni? Musykil x? Hehehe...

Ni sume gare2 aritu g cameron as cuti2 malaysia...kalo g cameron xsah la kalo xbeli strawberry kn?wajib gitu kn...beli la aku wpn tau confirm masam nye kn..lg nk smpi ke jb kn..

Tp sbb cm xsah kalo xbeli, jd aku beli la gak..aku mkn de la sebijik 2 rsenye..pastu terperuk dlm peti ais...smpt gak singgah shah alam bg adek aku ngn adek ipa aku..jd aritu raye aji adek aku bole bwk blk strawbery yg aku bg tu..sape nk mkn..abah aku xmkn punye..hoho

So di suatu ptg indah aku terrajin plk nk wat jam...google la jap kn..buat jem je pon..biase aku tlg mak mertuaku buat jam durian..tp jem lain xpnh..aku bajet same je kot..

Buatnye senang je..ni kekdah pemalas dan cpt dan pantas je ok..kalo korg google adela step by step kne itu kne ini..aku xde...hentam saje skali harung...

Mule2 cincang xyh halus sgt la strawberry tu then rebus dlm kuali...bg die lembut smbil kaco smbil lenyek2 buah tu...dh agak pekat sikit letakkn la gula..krg agak2 la nk manis mne kn...then kaco smpi air kering...ha dh siap!! Senang je kn...

Mse kt kg sbb rajin siap wat pancake nk mkn ngn jam ni..pancake pon asal bahan ade je..susu xde aku pkai susu cair..hahahhaa..blasah asal jd naik sudah...mls g kedai punye pasal kn..hohoho..

Gmb di bwh ni plk yg aku bru saje wat td...sok nk beli roti mkn ngn jam ni...weeehuu...


0 comments:

Post a Comment

 

Template by Best Web Hosting